Ime projekta: eng. The Promotion of Entrepreneurial Skills Among SEN Students -hrv. Poticanje poduzetničkih vještina kod učenika s posebnim potrebama
Sudionici projekta iz naše škole: - Vedran Glasnović (nastavnik)
- Učenici: Andrija Bagarić, Sven Fuis, Andrija Kristić, Adrijan Župan
Mjesto/država održavanja projekta: Toprakkale, Turska
Vremenski okvir projekta: 29.11. – 03.12.2021.
Koncept izvješća prati kronološki slijed održavanja programa te je shodno tome strukturalno podijeljeno prema pojedinim danima:
Prvi dan 28.11.2021. (nedjelja)
Nakon sveobuhvatne psihofizičke te administracijsko-proceduralne pripreme u suradnji s našim ERASMUS školskim koordinatorom, prof. Mijom Dodig, te organizatorima projekta, školom Yolbulan-Baştuğ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, put smo započeli zajedničkim okupljanjem ispred nam naše drage škole oko 14:00 h te smo se organiziranim prijevozom vozili do naše prve stanice putovanja – Budimpeški međunarodni aerodrom Ferenc Liszt. Prvo smo se ukrcali u avion za Istanbul koji je uzletio u 20:20 h, a stigli smo na impozantni i ogromni Istanbulski aerodrom malo poslije ponoći po njihovom računanju vremena (GMT+03:00). Dolaskom u Istanbul nismo imali previše slobodnog vremena za odmor te smo se direktno uputili na avion za Adanu. U Adanu smo sletili otprilike oko 3:40 h, preuzeli naši prtljagu, gdje nas je čekao organizirani prijevoz od strane domaćina prema našim smještajnim jedinicama. Nakon malo više od sat vremena vožnje, vidljivo umorni od puta stižemo pred hotel “Büyük Osmaniye Oteli”, u mjesto Osmaniye, gdje su nas srdačno dočekali naši domaćini - prof. Ilker Ozer sa svojim učenicima. Nakon međusobnog upoznavanja i predstavljanja, svatko je krenuo prema svome smještaju, naši učenici kod svojih domaćina u njihovim kučanstvima, a ja u sobu istoimenog hotela gdje su bili situirani ostali profesori te participanti iz Rumunjske i Portugala.
Drugi dan 29.11.2021. (ponedjeljak)
Ustajemo rano ujutro između 07-08 h, pretrgani od iscrpljenog puta, doručkujemo, spremamo se te se svi zajedno nalazimo pred hotelom koji je svaki dan tijekom trajanja projekta mjesto okupljanja, ali i ostavljanja participanata. Upoznajemo se s profesorima i učenicima iz Rumunjske i Portugala te zajednički odlazimo prema školi koja je domaćin projekta. Udaljenost između škole i hotela je 17 km. Dolaskom u školu imamo ceremoniju otvaranja gdje smo se upoznali s ravnateljem koji je u sklopu toga održao svečani govor. Nakon toga, susrećemo se s ostalim školskim djelatnicima i osobljem koji nas upućuju u prostorije škole te nam objašnjavaju i prezentiraju osnovne značajke i bazične informacije o njihovoj školi. Obilazak škole uključivao je upoznavanje metala, strojeva, električnih polja, studentskog doma, raznovrsnih učionica i odjela knjižnice u našoj školi. Na pauzi, čekali su nas čaj, kava, voće i grickalice te neizostavna turska baklava. Poslije obilaska škole i s završetkom radionica, odlazimo na zajednički ručak u obližnji restoran gdje smo kušali tradicionalnu tursku hranu na račun škole. Poslije ručka, odlazimo u Industrijsku zonu Osmaniye gdje su nam predstavnici pojedinih gospodarskih subjekata objasnili kako funkcionira njihova tvrtka u domeni čelične i željezne industrije. Onda slijedi odlazak u svoj smještaj, odmor te zajednička večera na padinama obližnje planine s prekrasnim pogledom na Osmaniye.
Treći dan 30.11. (utorak)
Ukratko, suma sumarum, drugi dan programa obuhvaća sljedeće: posjetili smo školu u drugom distriktu gdje smo, mi učitelji, imali razgovor s njihovim direktorom koji nam je objasnio funkcionalnost i mehanizme organizacije edukacije na primjeru njihove škole, ali na razini distrikta i same Turske. Mi smo kroz dijalog iznosili svoja iskustva te primjere našiih škola, odnosno kako je uređen obrazovni sustav naših država. Učenici su imali radionice i zadatke s njihovim kolegama, domaćinima, čiji su moderatori bili školski profesori i suradnici projekta. Nakon zajedničkog ručka, obišli smo gradski muzej Osmaniye, antički grad Kastabalu u blizini te muzej na otvorenom Karatepe Aslantaş, udaljen 30-ak km od Osmaniya gdje se nalazi sačuvana utvrda iz 8. stoljeća. Polazak prema Osmaniyama, rastanak te odlazak prema smještaju.
Četvrti dan 01.12. (srijeda)
Dolazak nastavnika i učenika u školu. Svatko je nastavio prema predviđenim aktivnostima, nastavnici su radili na platformi eTwinning te ispunjavali potrebne obrazce, digitalno definirali sastavnice i ishode, te uređivali web stranice projekta. U cilju povećanja digitalnih poduzetničkih vještina, između učenika je organiziran turnir podjelom učenika u grupe gdje su mobilnim telefonom upravljali robotima. Učenici su također tiskali proizvod koji su dizajnirali 3D printerom. Nakon toga, zajednički ručak, te nastavljamo sa svojim aktivnostima unutar škole. Povratak pred hotel, odmor i slobodno vrijeme. Navečer smo imali relaksirajuće vrijeme, u jednom lokalnom kafiću u centru grada, uživajući uz domaću tursku, ali i međunarodnu glazbu.
Peti dan 02.12. (četvrtak)
Jako zanimljiv i sadržajan program. Putujemo blizu granice sa Sirijom u provinciju Hatay koja je jako posebna i autentična po očuvanosti povijesno-kulturne baštine, multietničkom, i multireligijskom sastavu stanovništva kao rezultat slojevite i turbulentne povijesti. Posjetili smo Titusov tunel blizu grada Samandaga koje je izgradio rimski imperijator Titus, a smatra se najstarijim tunelom izgrađen ljudskom rukom. Odlazimo u Antakyu ili poznatije Antiohiju te posjećujemo crkvu sv. Petra u stijeni koja se prema određenim teorijama smatra prvom crkvom kršćanstva. Obilazimo arheološki muzej Hatay koji sadrži vrijednu zbirku helenističke i antičke baštine. Zajednički ručak, slobodno vrijeme u gradu za vlastite potrebe, povratak u Osmaniye.
Šesti dan 03.12. (petak)
Posljednji dan, mislima smo već na putu prema “Lijepoj našoj”. Svečana ceremonija zatvaranja projekta u školi, završni govor ravnatelja, participanata i međusobno slikanje. Podjela certifikata i poklona. Slobodno vrijeme za odmor i shopping. Oproštajna zabava, odlazak u smještaj. Spremanje stvari i polazak u 01:00 h prema aerodromu u Adani.
Sedmi dan 04.12. (subota)
Rastanci su uvijek tužni i emotivni, ali iz svega toga ostaju lijepa sjećanja, nadograđujemo svoje iskustvo svakim novim putovanjem i stječemo nova, cjeloživotna poznanstva. Isto kao i što smo dolazili, tako se i vraćamo, preko Adane dolazimo do Istanbula, gdje presjedamo za Budimpeštu. U Budimpeštu stižemo oko 08:40 h, uzimamo našu prtljagu, odlazimo organiziranim prijevozom te oko 13:00 h stižemo u Osijek. Rastanak te kraj putovanja.
Graditeljsko-geodetska škola Osijek je sudjelovala u projektu Short-term joint staff training event-Activity (C4 ) Project nº: 2019-1-RO01-KA229-063851_2 koji se održao u Izmiru, Turska, od 21. do 26. studenog 2021. godine.
Nastavnici Marijan Lukačić i Tomislav Tot su tijekom navedenoga perioda detaljno upoznati sa upotrebom Origoclass metode u nastavi i načinom svakodnevnoga funkcioniranja u srednjoj školi Gaziemir Sehit Mustafa Yaman u Izmiru, Turska. U nastavku je detaljniji plan puta:
U ponedjeljak, 21.11. 2021., u svečanim prostorijama škole se predstavila ravnateljica Firdevs Catalkaya te voditeljica turskog projekta Rabia Demirel te uputila u program rada kroz naredni tjedan. Nakon toga igrali smo Ice breaking game u sklopu upoznavanja i predstavljanja svih sudionika. Sudjelovali smo na predstaljanju i diskusiji vezanoj za Origoclass metodu te kako se ona provodi u turkoj školi, a kako u zemljama partnerima.
Nastavnici su zatim upućeni na Walking tour gdje su upoznati sa znamenitostima Izmira: gradska vjećnica, arheološki muzej, Clock tower i Bazaar.
U utorak, 22.11.2021., sudionici su upoznati sa prostorijama, odjelima, nastavnicima te stručnom službom i tajništvom srednje škole Gaziemir Sehit Mustafa Yaman. Nakon obilaska i predstavljanja sudjelovali smo na Origoclassu gdje smo kombinirali teorijska znanja kroz logičke igre. Nastavno na Origoclass uputili smo se u školsku dvoranu gdje smo sudjelovali na raznim sportskim igrama – Men sana in body sano.
Tokom kasnijeg poslijepodneva, sudionici su posjetili turističko mjesto Alacati, a navečer imali tradicionalnu večeru uz živu folk glazbu.
U srijedu, 23.11.2021. sudjelovali smo na 2 sata gdje se pokazivala upotreba Origoclass metode i učili tradicionalno crtanje na vodu zvano Ebru.
Tokom kasnijeg poslijednova sudionici su posjetili muzej brodova te imali zajedničku večeru sa svim nastavnicima povodom dana turskih učitelja.
U četvrtak, 24.11.2021. predstavljena nam je upotreba Origoclass metode u nastavi književnosti gdje smo morali pisati vlastite pjesme na određenu temu i izraditi haiku. Nakon nastave imali smo turnir u odbojci gdje su Erasmus nastavnici igrali utakmicu protiv školske odbojkaške ekipe.
Tokom kasnijeg poslijepodneva sudionici su imali organiziran posjet povijesnim mjestima Ephesusu i Sirince.
U petak, 25.11.2021., sudjelovali smo na tradicionalnim igrama.
Naposljetku, sudionici su evaluirali predavanja te se ukratko dogovorili o nastavku projekta i sljedećim aktivnostima. Na kraju smo imali svečanu dodjelu certifikata, a navečer organiziranu zajedničku oproštajnu večeru.
U subotu, 26.11.2021., sudionici projekta su se zaputili prema zračnoj luci u Izmiru gdje su u ranim jutarnjim satima imali let za povratak u Istanbul i potom za Zagreb odakle su organiziranim prijevozom vraćeni u Osijek.
ERASMUS+
BORRIANA
10. – 17. listopada 2021.
IZVJEŠĆE
10. listopada 2021.
Put Osijek – Budimpešta – Valencija - Borriana
1.dan 11.listopada 2021.
Tijekom našeg boravka U Borriani prvog dana susreli smo se s ostalim nastavnicima ujutro u školi domaćina. Nakon obilaska škole svatko je ispričao prve dojmove. Nakon toga obišli smo laboratorije za matematiku i umjetnost, učionicu za 3D virtualnu stvarnost, knjižnicu i zbornicu. U svakoj od ovih prostorija dočekali su nas nastavnici i učenici koji su s puno entuzijazma ispričali na koji način rade, prezentiraju rezultate edukacije i rada. Svaki sudionik ovog projekta se predstavio čime je i završilo upoznavanje. Popunili smo i početni upitnik o upoznatosti s primijenjenim metodama poučavanja koje smo vidjeli. Španjolski nastavnici prezentirali su radionicu „Virtual gallery 3class“ te metodi rada „What I can do with what I learn“.
Zatim se održao okrugli stol gdje smo predstavili putem ppt prezentacija ustroj našeg školskog sustava i socio ekonomsku strukturu naših učenika. Cjelokupni rad prezentiran je izložbom od 10 radova A4 formata.
2.dan. 12.listopada 2021.
Svi sudionici „Virtual gallery 3class“ sudjelovali su prezentaciji i izletu u Valenciju gdje nam je nam je pojašnjeno značenje Nacionalnog dana Španjolske, vidjeli smo staru jezgru grada i svjetski poznatu suvremenu arhitekturu (Opera, Muzej suvremenih umjetnosti i Oceanografski muzej)
3.dan, 13.listopada 2021.
Svi nastavnici sudionici uključili su se u izvođenje nastave koja je trenutno u tijeku. Nastava je koncipirana kao grupni red i projektna nastava. Sudjelovali smo u radionici „I learn, I choose“, u organicaciji škole domaćina.
Nastavnici domaćini predstavili su nam Apply.io aplikaciju za mobilne uređaje.
Putem eTwinning platforme postavili smo naše digitalne prezentacije u virtualnu grupa
4.dan, 14.listopada 2021.
Sudjelovali smo u radionici School Guide for Successful Lessons, Didactics of Counceling.
Nakon toga obišli smo grad Borrianu i u pratnji nastavnika domaćina posjetili Upravu grada gdje nas je primila gradonačelnica grada.
5.dan, 15.listopada 2021.
Sudjelovali smo u radionici „Discover and enjoy nature“ gdje smo kroz vodene sportove i timski rad bolje upoznali kolege u opuštenom okruženju.
Na kraju smo popunili upitnik o znanjima stečenim putem radionica.
17. listopada 2021.
Put Borriana – Valencija – Mallorca – Budimpešta – Osijek
Izvješće sastavili:
Stjepan Rupčić
Damir Rajle
Graditeljsko-geodetska škola Osijek od 2019. godine sudjeluje u dvama ERASMUS+ projektima. Budući da se radi o KA2 projektima, koji uključuju suradnju, inovacije te razmjene učenika, od 20. do 25. rujna 2021. godine Graditeljsko-geodetska škola Osijek ugostila je 12 profesora i 26 učenika iz tri zemlje u sklopu projekta Strategije motivacije za poboljšanje školskih, profesionalnih i socijalnih kompetencija učenika te smanjenje učestalosti odustajanja od redovnog školovanja. Glavni koordinator projekta je Rumunjska, a uz Hrvatsku partneri su još i Španjolska i Turska.
Projekt traje dvije i pol godine i sastoji se od tri razmjene učenika te dviju razmjena profesora. Budući da je Hrvatska bila prva na redu nakon pandemije, koordinatorica projekta Graditeljsko-geodetske škole Osijek profesorica Mia Dodig sa svojim timom osmislila je niz aktivnosti za profesore i učenike kako bi se postigli ciljevi projekta, u ovome slučaju razvijanje učeničke motivacije i povećanje samopouzdanja tijekom nastave koristeći MPG metodu i Pygmalion efekt.
Učenici iz Rumunjske, Španjolske i Turske bili su smješteni u obiteljima naših petnaest učenika. Aktivnosti od 20. do 25. rujna su se održavale većinom u prostorima škole, odvojeno za profesore i učenike. Tako su profesori prvoga dana sudjelovali na dramsko-pedagoškoj radionici profesorice Stele Macakanje Baćić, u kojoj su se raznim dramskim tehnikama predstavili na svim jezicima, a pokretom i osmišljavanjem vlastitoga multikulturalnoga loga dublje upoznali i povezali. Isti su dan profesori mogli čuti detalje o hrvatskom obrazovnom sustavu u izlaganju profesorice Mije Dodig, a kasnije su za okruglim stolom razgovarali i uspoređivali vlastite obrazovne sustave. Uz vodstvo profesora Damira Rajleta profesori su čuli nešto više o fotografiji i fotografiranju u radionici naziva I can. U isto vrijeme učenici su imali zanimljivu pedagošku radionicu upoznavanja s profesoricom Amalijom Bošnjak a sa profesorom Stjepanom Rupčićem su izrađivali grafite na temu "I am the future".
Nakon proaktivnoga prijepodneva, svi su se zajedno pod vodstvom ravnatelja Darka Pšihistala uputili u obilazak škole. Tijekom obilaska, učenici su mogli čuti o energetskoj obnovi škole te novim teniskim terenima. Nakon okrijepe i ručka zajedno smo posjetili gradsku vijećnicu gdje nas je ugostio zamjenik gradonačelnika Dragan Vulin te uz dobrodošlicu gostima ispričao zanimljivosti o gradu i okolici Osijeka i Osječko-baranjske županije.
Drugi dan, 21. rujna, profesori su slušali teorijsko predavanje profesorice Mije Dodig na temu Pygmalion efekta s primjenom u nastavi te su u radionici primijenili praktična znanja na primjerima i u diskusiji. Profesor Marijan Lukačić izložio je primjer primjene Pygmalionovog efekta u praktičnoj nastavi. Nakon pauze za kavu i čaj predavanje je nastavila profesorica Kristina Feldvari putem Zoom platforme na temu Informacijsko ponašanje pod utjecajem Gerila Marketinga na Internetu. Učenici su na radionici profesora Tomislava Tota osmislili kroz Market Gerilla Pygmalion simbol pročelja Graditeljsko- geodetske škole, nakon pauze su izradili privjeske bojom i tekstom na temu My ideal pod vodstvom profesorice Sanje Semenčić. U popodnevnim satima smo se zajedno uputili na izlet u Kopački rit gdje smo pod stručnim vodstvom čuli o netaknutoj prirodi nacionalnog parka te vidjeli mnoštvo zaštićenih ptica.
Treći dan, 22. rujna, bio je rezerviran za pedagoško psihološke radionice i predavanja pod vodstvom stručnih suradnica Marine Matić Tandarić i Tee Tadić. Profesori i učenici upoznali su se s projektivnim tehnikama i njihovom primjenom u nastavi. Nakon pauze učenici su u radionici Me in my mirror and in my friends mirror pod vodstvom profesorice Mije Dodig prepoznali međusobne pozitivne stavove i mišljenja jedni o drugima. Zadnja radionica trećeg dana je bila s profesoricom Amalijom Bošnjak Polyglot Dictionary gdje su učenici zajedno izradili i prezentirali poliglotski rječnik.
Poslijepodne slijedio je obilazak Tvrđe, gdje nas je dočekao vodič Ivor te stručno poveo u obilazak grada, od Tvrđe preko Europske avenije do centra grada.
Četvrti dan 23. rujna profesori su slušali stručno predavanje kolegice Dorotee Markasović na temu Integrating guerilla marketing and pygmalion effect, a kasnije su sudjelovali u radionici istog naziva. Učenici su sudjelovali u nastavi s učenicima naše škole, tema je bila Raising self esteem a zadatak je bio osmisliti logo super heroja, nacrtati ga na knauf ploči i od keramičkih pločica složiti mozaik heroja. Učenici su bili podijeljeni u grupe. Radionicu je vodio profesor Marijan Lukačić.
Večer je bila rezervirana za zajedničko druženje u poznatom restoranu Sporthouse.
Posljednji dan radionica, 24. rujna, nakon učeničkih i profesorskih radionica Funny and animated stories to raise self-esteem pod vodstvom profesorice Margarete Trconić, zanimljivog predavanja o hrvatskoj tradiciji i običajima pedagoginje Lidije Brod, te finalnog analiziranja fotografija i videa pod mentorstvom profesora Damira Rajleta, okupili su se timovi iz svih zemalja u holu škole gdje su mogli vidjeti izložbu zajedničkih radova u holu škole.
Svi skupa, profesori, stručna služba škole, učenici, gosti i roditelji, prisustvovali su prigodnoj završnoj svečanosti dodjele certifikata. Druženje je potrajalo do kasnih popodnevnih sati uz tradicionalne ritmove svih zemalja partnera. Ovim bismo putem htjeli zahvaliti GPP-u koji svake godine polaznicima naše Zimske kreativne škole omogućava besplatan gradski prijevoz, a ta se suradnja ove godine nastavila i kroz Erasmus+ projekt.
242445596 697202625008683 5546108186695897921 n.jpg
241449712 4395139337243696 6312802165073419351 n.jpg
239961253 4395139010577062 4855577931337070103 n.jpg
241093722 4395138850577078 5228689274466304409 n.jpg
240125866 4395138417243788 3302239540797455714 n.jpg
239627641 4392033210887642 8750141643062049534 n.jpg
Graditeljsko-geodetska škola Osijek je sudjelovala u projektu ICT Education in Europe - Innovative Digital Classes, Project nº: 2019-1-TR01-KA229-076957_5 koji se održao u Aveiru, Portugalu, od 6. do 9. rujna. 2021. godine.
Nastavnici Slađana Pandžić, Stjepan Rupčić, Marina Matić Tandarić te tajnica Ines Šitum Kulić su tijekom navedenoga perioda detaljno upoznati sa upotrebom digitalnih alata u nastavi i načinom svakodnevnoga funkcioniranja u srednjoj školi Escola Profissional de Aveiro u Aveiru, Portugalu. U nastavku je detaljniji plan puta:
U ponedjeljak, 6.9. 2021., u svečanim prostorijama škole Escola Profissional de Aveiro se predstavila Andreia Baptista te uputila u program rada kroz naredni tjedan. Nakon toga, upoznati smo sa načinom rada u AEVI, platformi koja je namijenjena praćenju emocionalnim, socijalnih i obrazovnih potreba učenika u redovnom, individualiziranom i prilagođenom programu. Sudionici su upoznati sa sastavnicama i načinom organizacije strukovnoga obrazovanja u Portugalu. Sudionici su zatim upoznati sa PACOM, školskim portalom koji je namijenjen za učenike s teškoćama u razvojnoj, emocionalnoj i socijalnoj sferi i EPA modelom integracije učenika u riziku.
Nastavnici su zatim upućeni na Walking tour gdje su upoznati sa znamenitostima Aveira.
U utorak, 7.9.2021., sudionici su upoznati sa prostorijama, odjelima, nastavnicima, stručnom službom, tajništvom i ravnateljstvom škole Escola Profissional de Aveiro. Nakon obilaska i predstavljanja, sudionici su imali mogućnost postaviti pitanja i usporediti njihov način organizacije sa vlastitim.
Fernando Mesquita, nastavnik, je zatim održao predavanje na temu ICT Education in Europe - Innovative Digital Classes u kojem je upoznao nastavnike sa digitalnim alatima i primjenom istih u njegovoj svakodnevnoj praksi. Sudionici su zatim podijelili svoja iskustva u nastavi i primjeni određenih alata.
Tokom kasnijeg poslijepodneva, sudionici su posjetili Underground Museum (Sangalhos).
U srijedu, 8.9.2021. Fernando Mesquita, nastavnik, je održao predavanje na temu ICT Education in Europe - Innovative Digital Classes te detaljnije analizirao prednosti upotrebe određenih alata, poput OneNote, Sway. Osim toga, svaki od sudionika je predstavio platforme koje se primarno koriste u njihovim školama u Italiji, Turskoj i Rumunjskoj. Sudionici Graditeljsko geodetske škole su predstavili način rada u Microsoft Teamsima i ukazali na alate koji su oni primjenjivali tijekom online nastave.
Tokom kasnijeg poslijednova sudionici su posjetili lokalne plaže u Costa Novi.
U četvrtak, 9.9.2021. Fernando Mesquita, nastavnik, je u sklopu teme ICT Education in Europe - Innovative Digital Classes, održao radionice u kojem su sudionici izlagali na temu odabranih alata te ukazali na način primjene istih u vlastitoj učionici. Sudionici su zatim vježbali primjenu alata na vlastitim računalima te kreirali zadatke koristeći digitalne alate.
Tokom kasnijeg poslijepodneva sudionici su imali organiziranu vožnju brodom kanalima Aveira, a zatim je organizirana zajednička večera sudionika i organizatora projekta.
U petak, 10.9.2021., Fernando Mesquita i Ana Ribeiro su održali predavanje na temu ICT Education in Europe - Innovative Digital Classes u kojem su saželi najvažnije informacije o primjeni digitalnih alata. Sudionici su nakon toga u skupinama izlagali o odabranim digitalnim alatima, njihovoj mogućoj primjeni, prednostima i nedostacima upotrebe određenih alata.
Naposljetku, sudionici su evaluirali predavanja te se ukratko dogovorili o nastavku projekta i sljedećim aktivnostima.
U subotu, 11.9.2021., sudionici projekta su se zaputili prema Portu gdje su u poslijepodnevnim satima imali let za povratak u Budimpeštu, a zatim organiziranim prijevozom u Osijek.
Profesori, suradnici i učenici, članovi Erasmus tima naše škole su odradili aktivnosti vezane za Erasmus K2 projekt Motivating the learning engine to increase student's school, professional and social success and reduce absenteeism
(2019-1-RO01-KA229-063851_5)
Aktivnosti :
-
Social and economic agents and the school, Tea Tadić, psiholog
-
Using tehnology in lesson, Margareta Trconić, profesor
-
What can I do with what I learn, Marijan Lukačić, profesor
-
Theory, man, nature, Stjepan Rupčić, profesor
-
Using application in class, Mia Dodig, profesor
-
I learn I choose, Mia Dodig, profesor
-
Outdoor activity with children,Margareta Trconić, profesor
Sve aktivnosti vidljive su na stranici škole, Facebook stranici škole i Instagramu škole.
U petak 22. veljače 2021. godine smo sudjelovali na sastanku u živo putem eTwinning platforme sa ostalim partnerima projekta Motivation of learning-engine for school, professional and social success of students. Učenice Ena Čorluka i Ana Vrabec su predstavile Dan domovinske zahvalnosti koji obilježavamo 5. kolovoza a učenik Timon Blaž Zečević je napravio origami "Crveni fićo", simbol pobjede.
IMG 20210125 093841[1].jpg
IMG-20210121-WA0001.jpg
IMG-20210121-WA0003.jpg
Theory, man, nature.jpg
Strategije motivacije za poboljšanje školskih, profesionalnih i socijalnih kompetencija učenika te smanjenje učestalosti odustajanja od redovnog školovanja
Ovih dana profesori i učenici naše škole su pripremali aktivnosti vezane za projekt. Pošto je situacija s Covid 19 virusom i dalje aktualna, mnoštvo aktivnosti smo odradili online. Predstavljamo neke od aktivnosti:
- Grafiti
- PMG metoda aktivnost
- PMG prezentacija
- Pigmalion effect
- Motivacija za učenje kroz umjetnost
- 10 virtualnih fotografija –motivacija
- Prezentacija škole (učenici)
- Okrugli stol (motivacija)
- Pigmalion metoda (učenici)
- Grafiti/crteži „Moj ideal“
- Rječnik
- Radionica : Ja u svom ogledalu i ogledalu prijatelja
Učenici : Josip Mayer 3D, Bruno Bušić 3D, Marco Padovan 3D, Adrijan Đukić 1A2, Anamarija Perić 1A2, Klara Sudar 1A2, Lejla Imeri 1a2, Marta Grbeša 1a2, Josipa Ozanjak 1A2, Matija Eklić 1A1, Timon Blaž Zečević, 3A2, Filip Ćirić 3A2, Noah Bizacki 3B, Ivan Branković 3B, Tibor Kopacsi Kettos 3A2, 1D razred (keramičari)
Profesori : Ksenija Kralj, Stjepan Rupčić, Marijan Lukačić, Mia Dodig
Graditeljsko-geodetska škola Osijek od 2019. godine sudjeluje u dvama ERASMUS+ projektima. Budući da se radi o KA2 projektima, koji uključuju suradnje, inovacije te razmjene učenika, od 6. do 10. siječnja 2020. godine Graditeljsko-geodetska škola Osijek ugostila je 10 stranih profesora i 15 učenika u sklopu projekta Poticanje poduzetničkih vještina kod učenika s posebnim potrebama. Glavni koordinator projekta je Turska, a uz Hrvatsku partneri su još i Portugal, Rumunjska te dvije lokacije iz Italije; Lanciano i Lipari.
Projekt traje dvije godine i sastoji se od 4 razmjene učenika te dviju razmjena profesora. Budući da je Hrvatska bila prva na redu, koordinatorica projekta Graditeljsko-geodetske škole Osijek profesorica Amalija Bošnjak sa svojim timom osmislila je niz aktivnosti za profesore i učenike kako bi se postigli ciljevi projekta, u ovome slučaju learning by doing i project learning.
Prvi dan boravka bio je osmišljen kao team buliding te se cijela skupina uputila prvo u obilazak Tvrđe uz vodiča, a nakon toga i u obilazak Kopačkoga rita uz ručak u Didinom konaku. Važno je naglasiti da su strani učenici bili smješteni u obiteljima naših 12 učenika, zbog čega je bilo važno da se svi međusobno upoznaju i opuste.
Od 7. do 9. siječnja aktivnosti su se održavale većinom u prostorima škole, odvojeno za profesore i učenike. Tako su učenici prvoga dana sudjelovali na dramsko-pedagoškoj radionici kod profesorice Stele Macakanje Baćić, u kojoj su se raznim dramskim tehnikama predstavili na svim jezicima, a pokretom i osmišljavanjem vlastitoga multikulturalnoga loga dublje upoznali i povezali. Isti su dan profesori prezentirali svoje odgojno-obrazovne sustave te pod vodstvom pedagoginje Lidije Brod radili na definiranju jednog od osnovnih pojmova projekta, SEN učenika. Nakon proaktivnoga prijepodneva, svi su se zajedno uputili u obilazak našeg partnera, Građevinskoga i arhitektonskoga fakulteta Osijek, gdje ih je dočekao Ivan Kraus te u ugodnom ozračju fakulteta informirao o samoj zgradi, programima i načinu rada fakulteta, nakon čega su učenici sve do kasnih poslijepodnevnih sati ostali na, sad već dobro poznatim radionicama Zimske kreativne škole, Zgradotresu i Mostovima od špageta koje je vodio Filip Anić.
Drugi dan, 8. siječnja, profesori su razmijenili iskustva o volontiranju u vlastitim školama i lokalnim zajednicama. Tu su osim djelatnika Graditeljsko-geodetske škole Osijek, vlastita iskustva došli podijeliti suradnici - volonteri Zimske kreativne škole, kuhar Hotela Osijek Tomica Đukić, omiljeni kuhar naših polaznika, arhitektica Dina Stober, voditeljica radionice Sunčana strana ulice, te naše drage suradnice Irena Mikulić iz PRONI centra i Jelena Kamenko Mayer iz Volonterskoga centra Osijek. Ugodnim se dijalogom došlo do zaključka da se u svim zemljama radi na promicanju volontiranja, a kao krovnu ideju volonterskoga rada Graditeljsko-geodetske škole Osijek predstavljena je Zimska kreativna škola Graditelji, koja je već postala jednim od osječkih brendova. U skladu s tim, učenici su proveli dan na radionicama 3D design i Interior design koje je vodila profesorica Ivana Mlinarić te na radionici My room, my freedom koju je vodila profesorica Valentina Slabinac. U popodnevnim su se satima profesori uputili prema Centru za autizam kako bi promotrili trenutno najsuvremeniji pristup SEN učenicima, kako u Osijeku tako i u okolici.U večernjim se satima uživalo u Zumba ritmovima u koje je sve povela profesorica Slađana Pandžić.
Posljednji dan radionica, 9. siječnja, okupili su se timovi iz svih zemalja i zajednički prikupljenim iskustvima osmislili te načinili nacrt vlastite Zimske kreativne škole, a sve je na kraju predstavljeno postavljenom izložbom u holu škole.
Posljednji su dan svi zajedno posjetili Vukovar. U Muzej Vučedolske kulture susreli su se s izradom čizmica od filca koje su ukrašavali motivima stare kulture te ih ponijeli sa sobom kao suvenir. Nakon šetnje uz Dunav, vratili su se u Osijek te svi skupa, profesori, stručna služba škole, učenici, gosti i roditelji, održali prigodnu završnu ceremoniju dodjele certifikata. Druženje je potrajalo do kasnih popodnevnih sati uz tradicionalne ritmove svih zemalja partnera. Ovim bismo se putem htjeli zahvaliti GPP-u koji svake godine polaznicima naše Zimske kreativne škole omogućava besplatan gradski prijevoz, a ta se suradnja ove godine nastavila i kroz Erasmus projekt.
Graditeljsko-geodetska škola od ove godine sudjeluje u Erasmus+ projektu "Strategije motivacije za poboljšanje školskih, profesionalnih i socijalnih kompetencija učenika te smanjenje učestalosti odustajanja od redovnog školovanja".
Projekt će se odvijati tijekom dvije godine i uključiti će 120 učenika i nastavnika škola partnera iz Rumunjske ( https://www.facebook.com/ScoalaGimazialaProfUnivDrIonStoiaCaldararuJudArges/ ), Španjolske ( https://www.facebook.com/iesjaumei/ ) i Turske ( https://www.facebook.com/gimhatt/).
Tijekom listopada i studenog 2019. godine u školi je održan niz sastanaka na kojima su predstavljeni ciljevi projekta. Na sastancima su sudjelovali nastavnici i učenici te roditelji učenika sudionika projekta.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Ukupno: 1508745
Ovaj mjesec: 2510